IKLAN KAMI DI MUDAH.MY

Thursday, June 11, 2009

AKU PENTERNAK...


x pernah terpk dalam hidup kiteorang nak jadi penternak.. sebab jiwa aku lebih kepada berniaga.. sama gak mcm nol.. aku ngn nol dulu dah buat macam2 bisnes.. dari jual perabot jati ke jual capal.. tukar lak ke multi level marketing (mlm).. last2 tak sangka lak terus ke bidang penternakan.. tapi terus terang aku bgtau korang.. penternakan nie bisnes paling lama kiter org ceburi.. rasa2nyer dah lebih setahun kot... walau pun masih baru.. tapi rasa cam dah lama.. sebab dalam setahun tu la mcm2 bender jadi dan dugaan datang bertali arus..

TAPI bro.. kiteorang masih tetap bertahan... sebab kiteorang suka buat bisnes nie.. suka sgt.. tu lah ayat yg kiteorg cari selama bekerja makan gaji nie.. BUAT BENDER YG KITE SUKA... tapi penternakan nie kalau nak buat skala besar nak kene guna banyak modal.. memandangkan kiteorang nie tak der modal sgt.. pelan2 la kiteorang upgrade apa yg perlu dulu...

skang ni terbuka pulak peluang nak buat trading kambing.. kambing import dari australia untuk buat akikah & kenduri. kandang kambing abg ipar punyer tapi memandangkan kambing2 yg die ada skang nie tak banyak so aku gune kandang sedia ada untuk tempatkan kambing2 tu.. alhamdullilah walau pun x sampai sebulan buat setakat nie dah 3 ekor terjual dan 2 ekor dah ditempah.

aku percaya banyak lagi peluang yg sedang menanti untuk kiteorang gapai... aku tak nak pandang ke belakang lagi... kami akan terus maju dan maju... chaaiiyyookkk!!!!

wasalam

No comments:

Post a Comment