IKLAN KAMI DI MUDAH.MY

Thursday, June 18, 2009

BAKA AYAM BELANDA...

spanish black turkeys

salah satu visi seri bumi ternak ialah menjadi pembekal utama anak ayam belanda berkualiti sekitar kuala lumpur/selangor/negeri sembilan & melaka. namun terpikir gak aku nak jadi pembekal anak ayam belanda tak susah sebab mmg bende tu lah yg aku tgk buat skang.. tapi persoalannya.. bila ada ayat kualiti kat belakang visi tu yg membuatkan aku berpikir semula..
berkualitikah anak ayam belanda yang aku jual kat customer kiteorang... buat masa nie mmg ok ler pembesaran ayam tu.. kalau ko bg dedak unlimited mmg sebulan leh naik sekilo (nie nol yg bgtau aku.. hehehe. ayam belanda kat beranang semuanyer free range & makan dedak 2kali sehari. mmg lambat sikit nak besor)
sebagai penternak aku tak boleh rase berpuas hati dengan apa yg ada.. kite mesti sekurang2 selangkah lebih maju kehadapan... so apa yg boleh kite buat kene usaha ler cari baka yg baikkkk punyyerrr... hehehe
aku dah usha.. kalau leh dapat baka spanish black mmg best.. besor betul baka ayam belanda nie.. baru2 nie ada gak aku memohon untuk dapatkan baka tu dari agensi kerajaan.. harap2 ada respon baik dari dieorang..
insya Allah kalau dapat baka ayam belanda nie.. semua customer kiteorang akan dibekalkan anak ayam belanda dijamin kualitinyer.. cepat besor & tahan penyakit... (tapi tgk camner korang jage ler jugak.. kalo dah jaga lebih kureng.. camno ayam tu nak cepat besor kan?.. hehehe)
wassalam

No comments:

Post a Comment

Post a Comment