IKLAN KAMI DI MUDAH.MY

Wednesday, October 7, 2009

update: mcm2 citer ada...

nie ler frame n tayar nyer.. hasil kerja yg kemas
dan profesional

dah nama treler mesti bersendi kan..
nie ler part untuk joint motor ngn treler
100% custome made!!

tayar motorcross tu...

design nie dibuat supaya frame tayar dan
body boleh dipisahkan untuk kerja2
maintenance

besi tebal 4mm tu.. standard kilang..
sekali tgk dah cam sepit udang kat tayar belakang
motorsikal

salam,
sabtu 03.10.09, oleh sebab induk ayam belanda belum aku letak dlm reban yg sedang di upgrade.. so induk ayam belanda ni bertelo bersepah.. susah gak kiteorang nak mencari sarang induk ayam belanda nie.. sebab ayam belanda suka bertelo kat semak... termasuk semak kat tanah sebelah..


Setelah misi mencari telo dijalankan.. amik ko lebih seratus biji telo telah dijumpai.. dan byk gak yg dah tak sesuai untuk dieramkan.. buat lauk jer laa.. sedap woo telor mata kobau ayam belanda.. kuning telo beso dan tebal..


hmm.. ari tu jugak.. ada sekor ayam belanda jantan muda.. cantekk tu buat baka.. aku jumpa kt tepi reban dalam keadaan monyok.. hmmm comfirmed kene cocissdiocis(betul ke aku eja nie)..


aku tangkap dan aku masuk kan dalam kurungan dan bagi neo-tm. Memandangkan aku tak sengaja letak sangkar kat tempat terbuka.. sekejap jer air ubat tu abis... haus ayam tu sebab kepanasan.. sori aa ayam.. TAPI ada kebaikannyer sebab keesokan harinyer ayam tu dah sembuh... hehehe.. selamat ko.. aku dah terbayang kari ayam belanda... lain kali kalau ada ayam sakit pastu susah plak nak minum air ubat aku letak jer kat tengah panas.. mesti abis air ubat tu.. hahaha


ahad 4.10.09 malas tul aku nak g open house umah abang lan kat k.pilah.. semua org g kecuali aku.. dieorang gerak kul 11.00pagi dan pada pukul 11.30 pagi satu kejadian kebakaran berlaku kat tanah sebelah.. mula2 tak risau sangat siap leh makan kacang kat kandang kambing (kandang kambing tinggi leh nampak dari jauh api tu).. dlm kul 12pm angin sepoi2 bahasa mula bertiup dan bertukar menjadi lebih kuat.. alamak nie tak leh jadi nie.. silap2 reban ayam ngn kandang kambing hangus terbakar..


terpaksala aku jadi bomba tak bertauliah memadamkan api yg dah hampir sgt ngn pagar tanah kiteorang.. alahai penatnye tuhan sajer yg tahu.. mau tak penat.. dah aku sorang2 jer ke hulu ke hilir (org perak cakap kulu kelo)... alhamdulillah api dapat dikawal dlm kul 1.50petang...


kiteorang tau sape nyer keje yg membakar semak tu. tapi biasa laa kiteorang nak meniaga, bukan nak berlaga kan kan kan.. peace!! peace!!


dek kerana kesian tgk ayid ulang alik angkut daun sawit dan napier untuk makanan kambing guna motor mat rempit.. mlm tu abg din (biras aku AKA pakar buat kerja pertukangan kayu & besi) tunjuk kat kiteorang sebahagian part kete sorong (diorang panggil treler) untuk angkut pelepah sawit ngn napier.. dah lama plan cuma lepas raya nie abg din agak free n sudi tolong kiteorang untuk buat treler tu.. mmg cun n hasil keje sorang yg profesional..


abg din telah meminta pertolongan kawan (welder) yg bekerja satu kilang dengan abg din.. kawan die tu mmg biasa buat treler tapi skala kilang punyer laa... untuk angkut besi dan konkrit.. so kawan die cume buat sedikit pengubahsuaian design mengikut kapasiti muatan dan yg paling penting ialah budget.. hehehe


Insya Allah treler tu akan siap minggu nie.. lepas nie ayid bukan pelepah sawit jer ko leh amik... buah kelapa sawit pun ko leh amik skali... tapi kalau apa2 jadi kat ko aku tak tanggung aa.. hahaha


p/s gambar treler jer ada.. gambar lain aku tak amik penat layan kebakaran...

No comments:

Post a Comment