IKLAN KAMI DI MUDAH.MY

Tuesday, February 2, 2010

BABI HUTAN


kek situ laa den kono kojar ngn babi tu... hehehe


untuk tayangan 13tahun ke atas..

salam semua,

SELALU nyer ramai org suke citer pasal ayam hutan.. meh plak aku citer pasal babi hutan plak.. hehehe.. babi hutan betina nie telah berjaya diperangkap dengan menggunakan perangkap besi yg dibuat khas oleh kami..

kejadian dilaporkan telah berlaku sgt berhampiran dengan pencawangan leterik tnb yg sememangnyer kiteorang tau sebagai lubuk babi berkubang.. perangkap rase2nyer telah dipasang lebih 3bulan.. tapi baru sabtu lepas terkene.. walaupun penat masak kurma 2ekor kambing akikah tempahan .. aku dan ayid terus start motor menuju ke rumah mak abg din (lubuk tu di antara kawasan semak samun lot tanah sebelah dgn umah mak abg din)

aku ngn ayid pelan2 masuk kat lubuk tu.. hehehe sah mmg seko babi hutan betina kat dalam kandang tu.. humang aih.. punyo laa ganeh hampir bengkok besi perangkap tu dikerjekan..

dah nak dekat maghrib baru le tibe 2orang cine tua yg selalu dtg kat kampung nie menembak babi hutan.. aku tgk salah sorang tu bawak parang kontot.. dari apa yg dierang paham.. cine tu igt babi tu kecik.. sekali tengok terus simpan parang tu dan panggil sorang lagi cine yg bawa senapang.. hahaha

tunggu punyer tunggu akhir cine tu sampai.. terus turun dari kete n tembak babi tu.. tak sampai seminit gol.. babi tu telah meninggal kan 3ekor anak yg kiteorang nampak melintas kat jalan masuk ke umah mak abg din.. cine yg bawa senapang tu try nak tembak.. tapi dah terlambat babi tu dah masuk semak sebelah..

berat babi hutan betina tu dianggarkan 40kg dan semasa dlm perangkap, babi tu ditemani oleh pasanganyer.. oleh kerana ramai sgt org dok sibuk tgk babi kat semak tu aku rase babi jantan tu dah blah dari situ.. cine tu bgtau 2-3bulan lu punya tempat aaa tarak babi berani dtg..

esok pagi ahad kul 8am tengah sibuk2 aku bg makan kat ayam aku nampak induk babi dengan 3-4ekor anak tengah selamba jer jalan2 kat reban ayam.. hampeh...
p/s byk gambar kiteorg amik tp ada masalah teknikal laa..

1 comment:

  1. AH YIP (AYIP) POSING GILER tu....sib baik awek tak ada

    ReplyDelete