IKLAN KAMI DI MUDAH.MY

Tuesday, February 23, 2010

lawatan oleh pelajar University





salam ,

sabtu lepas tempat kami yg tak seberape nie telah dilawati oleh sekumpulan pelajar dari University Tun Husien Onn.. tujuan lawatan mereka ke beranang adalah untuk melihat aktiviti2 kebudayaan & kesenian di kampung sesapan batu minangkabau.

lawatan ini bukan pertama kali didakan cuma lawatan pelajar kali ini lebih istimewa kerana mereka dibawa untuk melihat aktiviti pertanian dan penternakan di beranang. penerangan telah dibuat oleh abg halim dan dibantu oleh ayid.. aku sibuk melayan pakcik aku yg baru jugak sampai time tu..

dari air muka pelajar tersebut aku tau yg mereka sangat teruja dengan ternakan yg diusahakan oleh kami.. siap ada yg bergambar dengan ayam belanda jantan kiteorang.. lebih teruja lagi bila mereka diberi peluang untuk melihat sendiri macam mana ayam menetas dari inkubator.. pelbagai soalan diajukan dan mereka2 beria2 mencatatnyer dlm buku nota masing2..

setelah abis abg halim memberi penerangan ayid pula membawa pelajar tersebut ke sekeliling reban dan kandang.. hahaha memang lawak bila ayid dipanggil pakcik.. tue sangat ko ayid.. hahaha

bile dah abis baru dieorang tahu ayid tu sebaya.. hahaha. terima kasih daun keladi, esok senang2 datang laa lagi.. wassalam

No comments:

Post a Comment