IKLAN KAMI DI MUDAH.MY

Monday, June 8, 2009

adooii laaa.. inkubator lak rosak!

nie aku nak citer lak pasal inkubator yg kiteorang baru beli. fully automatik/kapasiti 300bj telor.. t/hari semalam (ahad) lepas balik dari keje aku buat rutin cek untuk inkubator... aku cek suhu 35c jer. normal temp. 37-39 arrhggg!! sudah.. cek punye cek comfirmed heater die tak berfungsi...

apa lagi aku call la abg bidin yg buat inkubator nie..die kata kul 4 datang amik heater ganti... alamak.. dah badan penat nie semalam g family day pastu g shopping kat jusco w/maju. pagi ahad tu lak aku keje... addooiii laaa... penat wehhh!!!

mau tak mau aku kene g gak punchong amik heater ganti.. pergh! dari beranang ke puchong perdana 45 minit jer naik moto... mmg aku desup abis moto adik ipar aku tu... hehehe (tau die marah kat aku nanti)

dah sampai umah abg bidin, die lak citer bende yg tak best didengar pasal maybe digital thermostat brand durostat yg aku beli dari USA rosak kot.. tu sebab heater tak fungsi.. alamak? biar betik.. x kan thermostat rosak kot.. sepanjang jalan balik ke beranang aku berdoa jangan laa thermostat tu rosak.. mahal siot thermostat tu rm750 sebijik!!!!

sampai jer kat stor.. terus panggil ayid bukak bahagian atas inkubator.. sebab tu jer cara nak bukak pasang heater. dah bukak and keluarkan heater rosak wayer penyambung lak tak ngam... hampeh! terpaksa laa anak buah aku buat wayering lain..

aku bukan risau apa... aku risau pasal telur ayam belanda/mutiara/kampung yg dok ngeram kat dalam inkubator tu.. takut tak jadik lak...

dah ler baru2 nie dekat 30 anak ayam belanda mati sebab air dalam kolah kotor. air paip masuk kat dalam kolah tu keruh & berkarat sebab masa kontraktor syabas repair paip bocor kat simpang jalan beranang kiteorang lupa lak nak ganti air dalam kolah tu...
last2 bile dah siap pasang heater ganti.. on jer terus heater berfungsi.. alhamdullilah... syukur kepada mu ya Allah... nasib baik semua ok..

pukul 5.45pm baru siap. harap2 telur ayam kat dalam inkubator tu sihat2 hendaknya.. amin..

wasalam.

No comments:

Post a Comment