IKLAN KAMI DI MUDAH.MY

Friday, October 23, 2009

MACAM-MACAM...

musuh ketat: ayam mutiara vs ayam belanda

tgh mkn rumput

ayam belanda sekor nie jer leh join
group ayam mutiara

reban baru untuk induk ayam kg..
siap ngn tempat bertelur kat atas tu..

ayam2 nie tgh ikut aku.. lapar nak mkn la tu..

nie pun sama.. ayam ni akan ikut je sape2 yg lalu
kat area reban sampai die dpt makanan
kadang2 kiterang buat kerja2 sukarelawan
membantu minah/mat rempit yg tergolek dog sebab
suka layan korner kat depan umah mak mertua den..
ayam btina nie belum penah bertelor..
ari tu timbang lebih 2.5kg..
ko tak bertelo mmg jadi lauk laaa..

ayam mutiara memekak bile tgk menatang biawak nie

hmm.. tinggal nie jer ayam belanda yg ada..
lain semua dah jual time deepavali

white leghorn tgh berehat

ayam kampung tunggu masa nak dilepas...
satu tempat bertelur ada 4ekor ayam tgh
mengeram.. last2 aku amik semua telor..
sekor pun tak yah mengeram..
ayam mutiara pelapes.. mungkin salah satu induk
nie yg hasilkan 5ekor pearl pied

telor whitle leghorn.. ciri2 telur saiz x-large
dan kaler putih

korang nampak apa yg aku nampak??
x nampak? makner nyer korang nie... hehehe

ayam hutan kacuk dgn anaknyer.. sekor jer
selamat..

anak ayam usia 2bulan baru rasa jejak tanah

anak ayam yg sama sebelum dipindah ke reban
lantai tanah
reban tempat ayam tido..

induk white leghorn

telor ayam kampung (kiri) vs ayam belanda..
telur ayam kampung tu ada 2 kuning.. goreng pun sodap..
makan time

makan time...

1 comment:

  1. Seribumi masih aktif ke?..ni 2009 punya info kn

    ReplyDelete